zaterdag, april 26, 2008

Internet

Om The Whitlams vrij te parafraseren: "internet is everywhere, but nowwhere around me".

Ik heb de afgelopen dagen naarstig gezocht naar een plek waar ik berichten kan schrijven en vooral foto's kan uploaden. Dat blijkt lastig. Ik zit nu achter een PC van het Hostel in Chicago dat je kan voeden met dollar biljetten (when will they swallow their pride and introduce dollar coins?). Maar ik kan geen apparatuur koppelen. In de bieb hier vlakbij kan dat wel wel, maar daar had ik de eerste keer mijn apparatuur niet bij me en vandaag bleken ze veel eerder dicht dan de dagen ervoor. Nu had ik al half besloten een laptop te kopen, Want overal free wifi. Waar je 3 jaar geleden op veel plaatsen nog moest betalen, is zelfs Starbucks nu gratis. Maar de aanschaf valt niet mee, sterker nog, is nioet gelukt. Ik had in het buitenland nog niet eerder zulke aankopen gedaan met mijn credit card. Dat ging dan ook niet, ik bellen, gelukkig niet geblokkeerd. Ik de dag erna nog een keer proberen, weer niet. En nu bleek de kaart ook geblokkeerd. Gelukkig kunnen herstellen. Nu is het een principekwestie geworden. Ik zal het met cash moeten doen, maar het gaat lukken.

Dus nog even geen foto's...

Wel een gave treinreis gehad door spectaculair landschap (de Twitter volgers zullen het hebben gelezen). In Chicago een beetje door de stad gezworven en net een architectuur tour gedaan langs alle belangrijke wolkenkrabbers van na 1950. Onze gids Dick Rosenberg had mooie verhalen te vertellen. Af en toe hielden we ons hart vast, want hij is op leeftijd en sprong geregeld in de stand by en kon een halve minuut bevroren als een standbeeld voor zich uit staan staren, om daarna onverstoord zijn verhaal te vervolgen (adem uit). Gisteravond twee goede bands gezien in een zaaltje in Noord Chicago.

Wacht nu op Igor die onderweg is vanuit Lansing om biertjes te drinken.

1 Comments:

At zaterdag, april 26, 2008 8:56:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

spannend, wat voor biertjes drinken ze daar? wij drinken een wijntje na gedane arbeid in de klere tuin. je moedr doet het staand en ik op de knieeen, als dat niet geemancipeerd is. groet voor Igor en veel liefs voor jou. lex en dora

 

Een reactie posten

<< Home