zaterdag, april 12, 2008

Vliegstatistieken

Aankomst op Schiphol 11 uur
Boarden om al om half 12 (we zijn een high risk vlucht, ja ik ben kostbaar)
Iedereen geinterviewd en gecontroleerd)
12 uur eerste vertraging wordt gemeld wegens technisch probleem
13 uur vlucht nu zeker uitgesteld tot twee uur (we mogen de clean area niet uit)
14:30 Het probleem is nog niet opgelost
15 uur ik ben blij dat ik Nederlands ben, want uit de dame die de boodschappen in het Engels brengt, is hoe langer het duurt, steeds minder te begrijpen (ook te zien aan de gezichten van de Amerikanen)
15:15 Men verwacht zeker niet voor 4 uur te vertrekken en we mogen de clean area verlaten. Niet dat ik dat doe want de rest van Schiphol is niet echt interessanter
15:20 Cocky bellen om Lou te mailen dat ik de opgegeven tijd niet ga halen.
15:45 De eerste oproepen voor boarding beginnen alweer. Maar nu is de de "area" niet "clean" meer. Dus ook ik moet weer naar buiten om opnieuw door de controle te gaan. En beantwoorden wat ik met mijn bagage heb gedaan toen ik buiten de clean area was (in de rij staan voor deze vraag??)
Dan eindelijk vliegen, maar de aansluitende vlucht is natuurlijk al weg.
17:50 (lokale tijd) In Seattle verloopt ook alles chaotisch, het personeel is gestresst en raakt dat nog erger door gefrustreerde passagiers. De beste methode om dit soort dingen te doorstaan is gelatenheid.
18:20 Ik ben als laatste aan de beurt, maar mijn aansluitende vlucht vertrekt het eerste :).
19:55 Boarden voor Anchorage, toch nog een vlucht eerder dan de dames beneden hadden aangegeven. Ik denk aan de bagage die ik bij hen heb achtergelaten
10:30 In Anchorage; het is hier nog een uur tijdsverschil met Seattle. Ik heb Lou goed kunnen informeren over de nieuwe aankomsttijd en ze staat er als ik aankom. En ja hoor geen bagage
11:15 Ook bij de volgende vlucht uit Seattle is er niets.
11:20 Bij navraag blijkt het nog een vlucht later. We krijgen een Starbucks coupon en 1000 miles.
12:20 Eindelijk aangekomen