dinsdag, augustus 16, 2005

Beeldhouwwerk

Anderhalve week geleden ben ik met Javier die bij ons in het bedrijfsrestaurant werkt naar zijn atelier geweest. We hebben al een aantal keer over kunst en beeldhouwen gesproken. En ik was benieuwd naar zijn werk.

De deur in de buurt van het centrum van Den Haag verbergt een steegje waar aan het eind een kelin atelier zit dat met meerdere mensen gedeeld wordt. Ik krijg meerdere werken te zien zowel figuratief zoals portretten van klei als abstracte vormen. Stenen waarbij de spanning aan de vorm is toegevoegd door ze te bewerken. Belangrijk item in al het werk is volume. We praten over hoe je dat bereikt en wat de motivatie is om op deze manier bezig te zijn. Boeiend om te zien en te horen. Maakt me ook weer kriebelig om zelf weer aan de slag te gaan.

Helaas is het voor het grootste deel van de tijd te donker om echt mooie foto's te maken. Ik moet dus nog een keertje terug. Maar deze foto's geven een idee.